Sunday, July 17, 2011

YDP Temerloh: Memaklumatkan Pengundi Wanita




Memaklumatkan wanita adalah kunci kepada kejayaan bagi PAS pada PRU 13 nanti. Demikian tegas YDP PAS Kawasan Temerloh Hj Jusoh Darus semasa merasmikan Program Wacana PRU 13 di Darul Amin Sg Gau kelmarin.

Ini kerana undi wanita adalah undi penentu kemenangan, lazimnya wanita yang berada dalam rumah 'kurang' terdedah dengan situasi politik dan maklumat-maklumat semasa di luar. Lazim Umno berjaya manfaatkan mereka berbanding dengan kita.

Undi mereka adalah advantage atau fixed deposit kepada Umno Bn. Sepanjang PRU yang lalu analisanya menggambarkan demikian. Lazimnya jentera Umno akan menggunakan pendekatan emosi habis-habisan bagi meraih simpati dan undi mereka ini.

Justeru benarlah bagi dikata oleh Ust Idris Ahmad lazimya para pengundi Melayu akan terbuai dengan emosi. Undi mereka hanya dibeli dengan 'emosi' sahaja. Antaranya demi Melayu, demi masa depan generasi cucu cicit dsb.


Berapakah muslimat yang tahu harga cincin Rosmah yang heboh diperkatakan di dalam blog FB dan twiterr ke belakangan ini. daripada jumlah yang hadir itu hanya beberapa orang sahaja yang mengangkat tangan mereka tahu tentang perkembangan berkenaan.

Dengan harga sebentuk cincin RM berharga 24 US Dollar, jika diconvertkan kepada RM berjumlah RM74j. Katanya lagi, jiak duit sebanyak itu dikembalikan kepada anak-anak sekolah bawah rancangan RMT, berapa juta pelajar miskin luar bandar yang dapat manfaatkan. Jika dibina sekolah SAR dapat sebuah sekolah, jika digunakan untuk mencetakan Buku teks semua tingkatan bagi semua pelajar berjumlah RM60juta .

Justeru itu, banyak dapat menafaat dan jelaslah bahawa ini adalah satu lagi bentuk pembaziran wang atau dana awam..

Jelas beliau RM mendakwa duit itu beliau kumpul sejak beliau kecil lagi. Kuat betul kempen menabung RM sejak kecil....

No comments:

Post a Comment