Saturday, July 16, 2011

PAS TEMERLOH MENGRADUASIKAN 100 TENAGA PENCERAMAH

































































TEMERLOH: Kita para petugas PAS jangan terlaku syok sangat dengan kisah BERSIH 2.0, ini kerana kerja-kerja melebarkan kefahaman kepada rakyat serta memperkasakan jentera parti yang dilaksanakan kini oleh para petugas teras di peringkat akar umbi (cawangan) perlu dipertingkatkan .

Rakyat perlu dimaklumatkan dengan maklumat yang betul dan tepat kerana bukan soal ketandusan isu tetapi soal makenisma kita menyampaikan isu berkenaan kepada rakyat.

Permasalahan nya adalah kaedah penyampaian maklumat kini adalah cabaran baru kepada kita, isu ini bukan isu local tetapi bersifat nasional. Kerana persoalan yang sama dibangkitkan oleh PAS seluruh kawasan dan negeri yang beliau lawati, adalah benda dan perkara yang sama.


Demikian penjelas Ust Idris Ahmad semasa memberi Motivasi PRU 13 kepada lebih 100 orang perserta jentera penerangan PAS Temerloh kelmarin di Darul Amin Sg Gau, Temerloh

Beliau menyatakan demikian bagi menjawab persoalan yang dibangkitkan oleh perserta di majlis berkenaan.


Kelemahan utara jentera penerangan adalah bukan soal kita (Pakatan Rakyat) kekurangan isu tetapi isu langsung tidak sampai ke bawah (rakyat), terutama masyarakat yang berada di luar - luar bandar yang jauh ke kawasan pedalaman, ujar beliau


Turut sama di majlis berkenaan adalah YDP PAS Kawasan HJ Md Jusoh Darus, Sdr Hassanudin Salim bekas Calon PRK Kerdau yang juga Timbalan YDP Kawasan, YB Syed hamid Sy Mohammad ADUN Semantan dan juga Naib YDP PAS Kawasan Sdr Hashim B Abdullah Ketua Penerangan, Sdr Ahmad Zuber Omar Setiausaha PAS Kawasan, Ketua Pemuda dan Ketua DMP Kawasan.

Selepas program berkenaan Al Fadil Ust Idris mengraduasikan 100 orang tenaga penceramah dengan sijil pentaulihan.

Dan memberi gambaran kepada para graduan satu tugasan berat kepada mereka bagi mengerakkan, melaksana sesi - sesi bentuk kepenerangan bagi memaklumatkan rakyat teramai.


No comments:

Post a Comment