Tuesday, July 19, 2011

Tolak politik jijik dan bobrok negara ini - Dr Zulkifley


TEMERLOH: Ahli Parlimen Hulu Selangor Dr Zulkafley Ahmad, merayu dan mohon rakyat bangun bersama menolak politik jijik, politik bobrok, politik qazaf, politik fitnah dalam negara kita. Kami daripada PAS ingin membersihkan politik jenis ini yang sanggup melakukan apa sahaja termasuklah jalan pintas mematikan satu-satu karetor bagi membunuh musuh mereka. Sebagai contoh anak-anak muda bersama-sama diminta mengedarkan cd video lucah orang tertentu bagi melakukan kerja-kerja politik yang jijik ini.

Pencerahan minda adalah amat penting, agar politik baru cara gaya Islam dimartabatkan dalam sistem urustadbir negara kita.

Demikan kecam Dr Zulkafley Ahmad ahli parlimen Kuala Selangor, semasa berucap dalam satu ceramah di Kg Sg Buluh / Batu Kapor Mentakab Pahang dekat sini kelmarin.

Bagi kita politik jijik kini sudah dan perlu dihancur, kerana sudah sampai kemuncaknya, ia bakal menghancurkan ketamadunan manusia merdeka (islam). Justeru politik baru yang bersih gagal di tunjukkan kepada rakyat teramai. Sebagai contoh dalam islam kita daripada kumpulan yang berbeda ( PAS - UMno) berlumba-lumba membuat kebajikan kepada rakyat. Ini adalah politik yang sihat , politik yang bersih bersaing bagi membaut kebajikan kepada manusia. Situasi ini kini berlaku di Selangor bagaimana MP Pakatan Rakyat berlumba-lumba sesama wakil rakyat Umno Bn untuk memberi bantuan, khidmat dan sebagai kepada rakyat.

Inilah cara dan ajaran politik bersih yang kita maksudkan, bukannya politik menghentam peribadi, menghina, menuduh aib dan sebagainya yang menjadi caragaya dan cara urustadbir politik kini oleh pemerintah yang sudah miskin modal dan jati diri, jelas beliau

Maka inilah terjemahan Himpunan BERSIH 2.0 baru lalu yang dijayakan bersama oleh seluruh rakyat atau masyarakat 1Malaysia. Cara urus tadbir politik yang BERSIH, roh BERSIH 2.0 yang dipamerkan baru-baru ini. Pemuliharaan dan pemulihan terhadap sistem politik negara perlu di bersihkan.

Berhubung dengan Tahlul Siasi antara PAS bersama rakan-rakan adalah satu kerjasama persepakatan yang tidak mencangkut soal aqidah, Tahlul ini seumpama Perjanjian Hudaibiyah semasa zaman nabi, selagi mana matlamat bersama-sama tidak dicabuli dan dikhianati persetujuan itu diteruskan, jelas beliau lagi.

Turut hadir besama di majlis berkenaan adalah YDP Temerloh Hj Md Jusoh Darus, Naib Yang Dipertua YB Syed Hamaid Sy Mohammad, Sdr Nizam Hamid Timbalan PKR Pahang, Sdr Hashim Abdullah Ketua Penerangan Temerloh dan Sdr Abd Razak Endut, Amal Pahang yang difitnah dalam akhbar sebagai pembawa pisau di BERSIH 2.0 pada 9 Julai lalu.


No comments:

Post a Comment