Wednesday, December 16, 2009

Sanggang Seberang tiada bekalan air bersih ?

Mentakab: PAS Kawasan Temerloh terbukti semakin diterima rakyat. Semalam satu majlis program mendekati rakyat telah diadakan. Majlis tersebut mempertemukan antara pimpinan PAS dan penduduk Sanggang Seberang. Pimpinan PAS hadir untuk bertemu dan berdialong bersama mereka.
Majlis dailog berkenaan telah dihadiri oleh Timbalan Yang Dipertua PAS Kawasan Tn Hj Md Jusoh Darus, bersama-sama Sdr Hashim B Abdullah, Ketua Penerangan PAS serta Ketua Dewan Muslimat Kawasan Pn Salmi B M Nur.
Sebagai makluman kawasan kejiranan Sanggang Seberang adalah sebuah kampung tradisi Melayu, tambahan pula tempat tumpah darah atau bumi kelahiran exco kerajaan negeri Pahang, YB Dato Shakar Shamsuddin yang juga merupakan Ketua Bahagian UMNO Temerloh.
Dalam majlis berkenaan apa yang mengejutkan kita adalah pendedahan berani kepada kita oleh penduduk dan aduan penduduk setempat berkenaan tiadanya kemudahan prasarana yang lengkap contohnya bekalan air bersih. Dimaklumkan ada sebahagian penduduk terpaksa menyediakna sendiri dengan menyedut air telaga yang digali sendiri bagi tujuan aktiviti harian mereka.
"Selain itu, pihak TNB pula enggan menyambungkan bekalan elektrik. Kecuali jika penduduk sanggup membayar dan menanggung kos pembiayaan tiang, pemasangan kabel dan sebagainya barulah bekalan elektrik disalurkan. Alasan rugi adalah satu sebab besar", ujar seorang penduduk yang ditemui yang enggan disiarkan namanya.
Bagi kita ini adalah satu lagi bentuk petaka kepada rakyat. Penindasan dan penafian hak rakyat selama 52 tahun bawah negara merdeka gagal disempurnkan oleh wakil rakyat berkenaan. Usah menukarkan kerajaan dan berkata cukuplah UMNO sampai kini harus diterjemahkan melalui petiu undi, demikian jelas Timb YDP Temerloh.

No comments:

Post a Comment