Monday, December 14, 2009

Sanggang Bahagia ditembusi PAS


Semarak Gelombang Hijau dan PAS Temerloh bawah memimpin perubahan masyarakat daripada menyokong dan menyertai UMNO kepada menyokong dan menyertai PAS adalah antara agenda utama dalam Kempen Jom Sertai PAS. Hasilnya dari gerak kerja tersebut PAS Kawasan Temerloh telah berjaya menembusi sebuah kampung tradisi yang sebelum ini cukup kuat dengan mempunyai ramai ahli-ahli UMNO yang tegar yang menyokong UMNO.


"Kita tanam padi, rumput tumbuh sebaliknya kita tanam rumput padi tidak akan tumbuh. Tamsil ini dikaitkan oleh Tn Hj Jusoh Darus selaku Timbalan Yang Dipertua PAS Kawasan Temerloh di Kampung Sanggang Bahagia semasa memberi penerangan kepada penduduk Kg sanggang Bahagia. Majlis taklimat penerangan tersebut disertai sokongan penduduk sekitar kejiranan berkenaan.


Tambah beliau, ibarat perbandingan di atas adalah bagi memaparkan bagaimana jika tujuan hidup kita jangan hanya satu hala sahaja, iaitu dengan memilih dunia sahaja ataupun cuma memilih akhirat semata-mata, jelasnya pilihan ini tidak tepat dan tidak betul. kerana kita kena memilih kedua-duanya sekali.



Oleh itu, jelas beliau kita sebagai orang Islam kena kejar dunia tanpa membawa sama akhirat tidak dapat di bawa bersama. Begitulah juga sebaliknya. Apa yang kita mahukan adalah kedua-dua sekali.

No comments:

Post a Comment