Friday, December 16, 2011

Anwar Gempur dan Gemparkan Temerloh

TEMERLOH: Umno sanggup akan habisan ratusan juta atau billion ringgit dalam PRU13 akan datang. Dan sangguop akan berbuat apa sahaja demi kuasa mereka. Dan dia akan lakukan apa sahaja untuk pertahankan Putrajaya, jelas Anwar 

Semua ini tidak ada maknanya kerana KUASA RAKYAT akan menentukan segala-galanya.
Kenapa saya dia orang marah, kerana saya berjuang kerana mempertahankan prinsip dengan izin Allah dan juga kerana rakyat. Saya mahu semua yang hadir ingat, ini Negara saya, ini tanahair saya dan saya berhak  berjuang  dan mempertahankannya.  Negara saya ada rakyat Melayu Cina dan India kerana ini adalah tanah tumpah air saya bersama.

Beliau minta rakyat jangan jadi penonton dan pengikut yang membuta tuli. Membela Melayu dalam Umno kerana Melayu UMno lah yang tuan-tuan angkat itu , Melayu yang jadi pemimpin pegawai dan sebagai yang memusnah dan memporakperandakan Negara. Hutang Negara RM230 billion, hutan balak difaraid sesuka hat 20 dan 15 tahun dulu bumi in(Pahang nikaya), sepatutnmya limpahan kekayaan Negara ini.

Saya rela dipenjarakan, kerana saya berjuang demi rakyat dan untuk rakyat. Pada 9hb januari ini mahkamah akan bersidang menjatuhkan hokum. Sama ada saya ke penjara atau ke mana, saya tidak akan berundur.

Umno cuba cari apa sahaja salah saya, sepajang dalam kerajaan samada sebagai TPM, mantan menteri kewangan saya satu sen pun tidak pernah ambil wang rakyat ke, tanah ke dan sebagainya. Depa terpaksa merekayasa cerita merosakkan moral saya dengan tuduh saya kaki betina, kaki liwat dan macam-macam, tetapi rakyat tahu.

Saya hairan orang muda Muda, ejek saya pengkhianat Melayu, ejen Amerika ajen al Qade, ajen Yahudi, tapi depa lupa yang ejek saya (pemuda Umno) yang khianat depa buka saya tetapi pemimpin Umno, yang sepetutnya depa mengaji (sekolah masuk IPTA) sepatutnya dapat biasiswa tetapi pinjam(hutang_ dengan Tabung PTPTN.

Jika kita ambil alih Putrajaya kita akan bagi biasiswa kepada semau anak-anak yang neka sekolah (masuk IPT) Kita akan hapus kan PTPTN. Semua bukannya payah Cuma mahu dengan taidak mahub uat sahaja.

Saya tidak janjikan jika Pakatan dpat Putrajaya kita nak bagi RM10,000 seorang kepada rakyat. Tetapi saya nak rampas harta kerajaan isu NFC dan nak aguh-agihkan lembu itu kepada penternak miskin Melayu Cina dan India.

Ini tidak rakyat melayu Cina dan india yang puluhan tahun duduk dalam Negara ini mohon mahu dapatkan tanah sekangkang kera untuk tapak rumah kediaman. Kita (Pakatan) beri dilabelkan pengkhianat, tetapi pemimpin Umno yang kaya raya beri seekor lembu bersekali dengan 6 ekar tanah seorang (merujuk dengan isu NFC). Rakyat tunggu lebih 30 tahun nak dapatkan tanah, ada setengahnya dah mati, disambung oleh anak, anaknya pun mati  sampai pula ke cucu. Masih tak dapat lagi. Jdi ini kerja siapa, kerja kita DAP ke, dak pemimpin Melayu, pegawai Melayu.

Kita sokong kalau pemimpin Melayu betul, kita sanjung jika pegawai melayu yang amanah dan sebagainya atas Melayu yang baik dan betul. Kalau Cina pemimpin tidak betul apa faedah.
Saya nak tanya lagi, punya teruk Umno ambil cukai lesen, permit. Siapa yang dapat , dati Tan Sri dan sebagaiya.

Ada satu kes seorang tan Sri dating jumpa saaya dia ada 15 permit teksi umur dia 75 tahun. Saya Tanya tan Sri pandu sendiri ke teksi. Dia kata dak dia hanya nak permit sahaja. Saya kata tan Sri balik pandu teksi lepas tiga hari jumpa saya. Lepas 3 hari mai jumpa saya dia kata dia tak larat pandu, dia pun ada kereta lain.

Ha ini saya nak bagi tau kalau Pakatan memerintah saya nak ambil balik permit teksi saya nak bagi balik terus kepada semua pemandu teksi yang pakai lessen permit ornang aramai pemandui kalangan tentera yang kerja dengan orang ada permit pemimpin Umno lah tu. Ni kita nak buat nak bagi samada adil



No comments:

Post a Comment