Monday, November 28, 2011

Amal Temerloh Ingin Berbakti Kepada Masyarakat



TEMERLOH: Dewan Pemuda PAS Temerloh, bersama Amal Temerloh berjaya mengumpulkan lebih 30 orang sukarelawan lelaki bagi bersiapsiaga menghadapi banjir di sini semalam.

Sehubungan dengan itu, satu majlis taklimat ringkas telah diadakan ditepi tebing Sungai Semantan di Taman Espalene Temerloh. Majlis berkenaan diserikan sama dengan kehadiran dua orang Pegawai Jabatan Bomba dan Penyelamat Daerah Temerloh berserta 20 orang kakitangannya.

Pihak Bomba dimajlis berkenaan telahpun mentaklimatkan tatacara kaedah penyelamatan mangsa di dalam air, yang betul dimana telah disimulasikan oleh seorang pegawai bomba.

Disamping itu, beliau juga turut memberi tips tips langkah keselamatan kepada para sukarelawan berkenaan. Beliau juga mengingatkan keselamatan mesti diutamakan, cita-cita murni semua sukarelawan yang hadir mendapat panduan langkah keselamatan yang betul dan tepat dengan menjadikan kerja kita ini berbaloi, dengan yang menyelamat dan orang yang diselamat kedua-duanya selamat, ujar beliau.

Turut hadir adalah, YDP PAS Kawasan Temerloh,Hj Md Jusoh Darus, Adun Kuala Semantan, YB Syed Hamid Syed Mohammad, Setiausaha PAS Kawasan Temerloh En Ahmad Zuber Omar, Pengerusi DAP Temerloh En Hoo Chee Woon bersama rakan dan lain-lain sukarelawan serta masyarakat setempat.

Di majlis yang sama juga, sukarelawan berkenaan di bawa meninjau ke kawasan lokasi di Sg Semantan bersama 3 buah bot bomba berkuasa kuda tinggi, serta beberapa buah bot sukarelawan.



No comments:

Post a Comment