Thursday, August 04, 2011

Program Ramadhan PAS Temerloh padat

Sempena Bulan Ramadhan 2011, PAS Kawasan Temerloh telah merangka pelbagai Program Semarakkan Ramadhan. Program Santuni Rakyat oleh PAS Kawasan ini telah dilakukan sepanjang bulan puasa dengan menurunkan semua kepimpinan PAS ke seluruh cawangan PAS bersama masyarakat setempat.

Program ini bermula dengan majlis berbuka, solat maghrib berjemaah, tazkirah, solat sunat terawih dan diakhiri dengan bantuan sumbangan kepada mereka yang kurang bernasib baik. Pihak PAS menyediakan peruntukan khas daripada dana yang dikumpulkan oleh para dermawan yang perihatin.

Sementara itu, YB Kuala Semantan Syed Hamid Syed Mohammad mempunyai jadual yang padat sepanjang bulan Ramadhan.

Rutin sebagai wakil rakyat dilakukan seperti biasa. Manakala sebelah malam beliau bersama pimpinan kanan PAS bersolat sunat terawih setiap malam bergilir-gilir di seluruh masjid di dalam DUN Semantan. Antara masjid yang telah dijelajahi Masjid Lebak, Masjid Pangsenam, Masjid Buntut Pulau dan Masjid Bkt Kepayang.

Sementara pada 9hb Selasa ini, beliau bersama pihak urusetia serta Amal Pemuda Kawasan akan mengedarkan bubur lambuk di Taman Temerloh Jaya.



No comments:

Post a Comment