Tuesday, March 09, 2010

IJTIMAK PENERANGAN PAS TEMERLOH


Pada 14 dan 15 Mac 2010 ini, satu program yang diberi nama Ijtimak Penerangan PAS Temerloh akan diadakan di pelbagai lokasi di sekitar Perlimen Temerloh. Ijtimak ini adalah sebagai majlis penutup bagi program "Jom Sertai PAS" yang telah berlangsung sejak Disember 2009.

Perancangan awalnya, Ijtimak ini diadakan pada 26 - 28 Februari 2010 yang lalu, namun disebabkan tarikhnya bertembung dengan Ekspo Penerangan PAS Pahang di Kerdau maka PAS Temerloh terpaksa menangguhkannya.

Antara aktiviti utama yang dirancang ialah Ceramah Perdana yang melibatkan nama-nama besar dalam arena politik Malaysia hari ini. Selain itu, pihak Majlis Tindakan Dun Kuala Semantan akan menganjurkan Jamuan HiTea dan Dialog serta Kutipan Dana PRU13.

Pihak Dewan Pemuda pula menganjurkan Kejohanan Futsal yang akan berlangsung di Gelanggang Futsal Bukit Tingkat, jalan Songsang. Majlil Tahlil Perdana pula akan diuruskan oleh Lajnah Tarbiah dan Dewan Ulama. Dewan Muslimat pula akan mengadakan aktiviti yang bersesuaian dengan muslimat.

Ijtimak ini juga adalah program terakhir PAS Kawasan Temerloh sebelum Mesyuarat Agung yang akan berlangsung pada awal April 2010. Semoga semua dapat memberi yang terbaik untuk diri dan jemaah kerana sesungguhnya, segala amalan kita akan dihisab oleh Allah di akhirat kelak. Wallahua'lam.

No comments:

Post a Comment