Tuesday, March 02, 2010

EXPO PENERANGAN PAS PAHANG

Expo Penerangan Pas Pahang diadakan di Kerdau baru2 ini.Program selama 3 hari ini dirasmikan oleh Presiden Pas Dato` Seri Abdul Hadi Awang.Turut berceramah pada malam tersebut ialah Dato` Tuan Ibrahim,YB Leong Ngah Ngah dan En Balasubramaniam.Juga dilancarkan Dewan Penyokong Pas dan lain2 acara.
Malam kedua memang dinantikan oleh banyak pihak kerana diadakan acara kebudayaan melibatkan pelbagai bangsa.Acara dimulakan dengan persembahan dari kumpulan Huffaz dari Maahad Tahfiz Berhala Gantang, seterusnya persembahan dari artis solo dari Taman Sri Kemuning,kemudian diikuti oleh Tarian Tabla India.Dikir Barat Sri Jenderak dari Kuala Krau mengambil giliran dgn persembahan mantap mereka seterusnya mereka mengiringi Juara Akademi Nasyid TV9, Azhan Atan yg di dtgkan khas dari Johor.Acara kemuncak pada mlm itu ialah persembahan Puisi oleh Sasterawan Negara, Dato` A Samad Said.
Malam terakhir Ceramah perdana dijayakan oleh YB Nasarudin Mat Isa, YB Saifudin Nasution dan Dato` Tuan Ibrahim Tuan Man.
Sepanjang hari diadakan Pameran dan jualan oleh Pas Kawasan2 disamping gerai jualan individu yg ternyata memeriahkan Expo selama 3 hari ini.

No comments:

Post a Comment