Wednesday, October 26, 2011

LAPORAN AUDIT : KPI RAKYAT TOLAK UMNO BN DI PAHANG JUGA

KERDAU: Rasuah menjadi-jadi dan semakin mengila dalam kerajaan yang ada, rakyat kena sedar dan buat sesuatu pada PRU13 akan datang. Demikian jelas YB Saifudin Nasution Setiausaha PKR semasa berucap di sini kelmarin.

Menurut laporan Audit Negara 2010 antara agensi kerajaan yang paling tinggi melakukan 'aktiviti ' rasuah adalah SPRM sendiri. walhal agensi ini dipertanggungjawabkan bagi memerangi gejala dan segala aktivit rasuah dalam semua agensi dan jabatan-jabatan kerajaan.

Jdi apa lagi yang tuan-tuan mahu harapkan. Bagaimana cara untuk kita membersihkan hal ini. Caranya muah tukar kerajaan yang sedia ada dengan kerajaan yang lain.

Balik malam ini tuan-tuan ingat 3 perkara sahaja, minta cakap esok di kedai-kedai kopi. Pertama harga sebuat teropong oleh pasukan maritim Malaysia yang harga pasaran cuma RM1540 , dibeli mencecah lebih RM56,000. Suami dan anak seorang menteri kabinet dapat pinjaman untuk memelihara lembu feetlot RM250juta. Lembunya yang menjadi hanya 20 ekor sahaja. Dan RM770 ribu untuk ....


Di Pahang kawasan Indera Mahkota TNB menyambung elektrik dengan harga luar biasa. Di Bera 6 buah rumah masukkan api tiada penghuni harganya lebih RM66 ribu. Dan banyak lagi amalan-amalan luar biasa...

Beliau menyatakan demikian semasa berucap Sempena Sambutan 60 tahun PAS peringkat Negeri Pahang. Turut hadir adalah Pesuruhjaya PAS Pahang Dato Tuan Ibrahim Tuan Man, blogger terkenal Tukar Tiub Hishamuddin Rais.


No comments:

Post a Comment