Saturday, July 25, 2009

FORUM ISRA` MIKRAJ

Malam tadi program memperingati Isra` Mikraj diadakan dimerata2 tempat.Antaranya di Sekolah Rendah At-Taqwa, Masjid Bintang, Paya Pulai tidak ketinggalan di Taman Temerloh Jaya yg menganjurkan program Forum Isra` Mikraj.Ahli Panel yg menjayakannya ialah Ustaz Riduan Mohd Nor dan Ustaz Suhaimi Saad. Pengerusi Majlis ialah Ustaz Fairuz Hisyam.
Program di mulakan dgn persembahan nasyid dari Kumpulan Huffaz dari Maahad Tahfiz Berhala Gantang diikuti persembahan nasyid Sepohon Kayu oleh pelajar Pasti Az-zahra` dari Tmn Temerloh Jaya.Semasa persembahan nasyid inilah kelihatan berduyun2 org ramai mengambil tempat ditapak pasar malam ini.Rupanya persembahan alternatif ini mendapat perhatian positif dari para hadirin, walaupun di waktu yg sama kelihatan kilauan lampu spotlight di langit menandakan pesta Funfair sedang berlangsung di Bt 3 Songsang.
Forum yg berlangsung selepas itu diikuti dgn minat oleh org ramai dgn celoteh Ust Riduan dan dgn tayangan slide oleh Ust Suhaimi. Apa pun tahniah kpd penganjur program iaitu B`Muslim dan KRT Taman Temerloh Jaya. Sambutan yg sangat menggalakan ini begitu melegakan pengarah program iaitu Ust Shukri yg berazam menjadikanya sebagai program bulanan.

Ustaz Riduan , Ustaz Fairuz dan Ustaz Suhaimi
Pelajar Pasti Az-Zahra` menyanyikan lagu nasyid "Sepohon Kayu"

Kumpulan Huffaz dari Maahad Tahfiz Al-amin Berhala Gantang menarik minat hadirin.Tahniah kpd Ustaz Wahid Ghaffar.


No comments:

Post a Comment