Sunday, May 03, 2009

KEJOHANAN BOLA SEPAK & BOLA JARING PASTI PERINGKAT KAWASAN TEMERLOH

Hari ini berlangsung Kejohanan Bolasepak dan Bolajaring anjuran PASTI Kawasan Temerloh bertempat di Taman Bukit Bendera. Program ini menerima penyertaan dari hampir kesemua PASTI dalam kawasan Temerloh termasuk Pasti Ansar dari Lanchang.

Aturcara dimulakan dengan nyanyian lagu Pasti, bacaan ikrar seterusnya majlis perasmian yg disempurnakan oleh Timb. YDP PAS Kawasan, Hj Jusoh Darus.

Pertandingan kali ini diadakan secara liga berbanding secara kalah mati pada tahun lepas, kerana jumlah padang yg mencukupi. Walaupun cuaca agak panas,semangat anak2 pasti harus dipuji kerana semangat mereka dibakar oleh ibubapa dan guru2 yg turut hadir.

Acara untuk anak-anak tahun 1,2 dan 3, acara untuk kaum ibu danbapa ternyata mendapat sambutan yg menggalakan dari hadirin.

Buat Tahun 2009, Johan bolasepak diungguli oleh Pasti Az-Zahra`, sementara Johan bolajaring pula dimenangi Pasti Aqliah.

Tahniah utk semua para pemenang. Yang kalah tidak bererti tewas selamanya, apa yg penting semangat kesukanan mestilah dipupuk kerana bersukan dgn betul adalah dari ajaran Islam itu sendiri. Tahniah juga kepada penganjur dan petugas yg berjaya memastikan sukan ini berjalan dengan lancar dan jayanya.

Tuan Hj.Jusoh Darus merasmikan sukan Pasti kawasan Temerloh
Johan Bolasepak, Pasti Az-Zahra` dari Tmn Temerloh Jaya sedang meraikan kemenangan menewaskan Pasti Ummu Khalidah dari Tmn Temerloh Makmur.

Sdr Hasanudin Salim sedang menyampaikan hadiah kepada Johan Bolajaring, Pasti Aqliah dari Paya Pulai


Bacaan Ikrar dari Pasti Al-Haq Taman Bukit Bendera



Acara Bapa mendapat sambutan menggalakkan. Jaringan Emas.





Kaum Ibu juga mempunyai acara khas iaitu Balingan Emas.




No comments:

Post a Comment