Monday, May 11, 2009

ENAM TINDAKAN SEGERA OLEH MB PERAK YANG SAH

Enam langkah segera diumumkan oleh YAB DS Nizar Jamaludin sebaik sahaja Mahkamah Tinggi memutuskan yang beliau adalah Menteri Besar Perak yang sah.

Tindakan itu adalah :

1. Memecat Penasihat Undang-undang Negeri Perak, Datuk Ahmad Kamal Md Shahid berkuat kuasa serta merta.

2. Pihaknya akan menghadap Sultan Perak, Sultan Azlan Shah bagi memaklumkan secara rasmi berhubung keputusan mahkamah yang diputuskan dan meminta restu baginda.

3. Semua keputusan yang dibuat oleh Zambry sepanjang beliau menjawat jawatan Menteri Besar secara tidak sah akan dikaji semula dan tidak dianggap tidak sah sehingga notis seterusnya diberitahu kelak kecuali keputusan berhubung mengadakan sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) pada 7 Mei lalu.

4. Meminta Zambry dan Exco-exco lain untuk mengosongkan jawatan mereka berkuat kuasa serta-merta berikutan keputusan mahkamah.

5. Mesyuarat Exco akan diadakan dengan segera

6. Pihaknya tetap berpegang bahawa DUN harus dibubarkan berdasarkan kepada usul yang diluluskan pada sidang DUN bawah pokok pada 3 Mac 2009

(Ini baru anak jantan... menang belum pasti, kalah belum tahu. Yang pasti, kuasa akan diserah kepada rakyat. Mahukan BeNd atau PR. Nasib baik Nizar jadi MB, kalau kome ler, dok tahu ler nasib puok-puok ni. tanggalkan baju, ikat kat pokok jambu, letak pulok kerengga. hahahhaa)

No comments:

Post a Comment