Monday, June 22, 2009

Kerajaan Perpaduan Akhirnya Ditalkinkan

KUALA LUMPUR: Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Nik Mat petang tadi mengumumkan menarik balik kenyataannya yang mahu Timbalan Presiden, Ustaz Nasharuddin Mat Isa meninggalkan PAS dan meletakkan jawatan ahli parlimen Bachok jika menyokong cadangan kerajaan perpaduan dengan Umno.Baca seterusnya di sini

Kita amat bersyukur diatas perkembangan tersebut terutamanya diatas ketegasan TGNA yang pada mulanya nampak keseorangan dalam menentang arus yang cuba membawa PAS kearah UG.Tetapi,apabila 10 Ahli parlimen PAS serta Dewan Muslimat PAS Pusat menyatakan sokongan mereka secara terbuka , isu tersebut dilihat amat serius dan memerlukan penyelesaian yang segera.

Alhamdulillah, kini semua pihak telah akur untuk melupuskan gagasan UG tersebut setelah melihat dan merasai sendiri segala kekalutan yang ditimbulkan akibat lontaran idea UG itu.
Idea itu turut mendapat bantahan sebahagian ahli PAS termasuk beberapa bloggers PAS yang mana kini semuanya berasa gembira dan senang hati diatas perkembangan kearah memperkukuhkan Pakatan Rakyat. Tentunya PRU Manek Urai yang akan datang ini akan memberikan kemenangan yang besar kepada Pakatan Rakyat, khususnya calon PAS yang bertanding disitu.

Kita amat yakin, bukan sahaja akan mencapai kemenangan besar di Manek Urai, bahkan kita akan mencapai kemenangan yang mutlak dalam PRU ke-13 nanti, insya'Allah.

Sesungguhnya perkembangangan ini sangat mengecutkan teloq-teloq Umno! Kenyataan Najib 1Malaysia gagal jika Melayu tidak bersatu mengesahkan betapa hibanya Najib apabila UG sudah ditalkinkan oleh Pakatan Rakyat

No comments:

Post a Comment