Wednesday, June 23, 2010

Laporan Polis Terhadap PM di IPD Temerloh


TEMERLOH, 23 Julai 2010: Satu laporan Polis telah dibuat oleh Presiden Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK), saudara Mazlan Aliman bersama pimpinan Pakatan Rakyat (PR) Pahang terhadap Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Abdul Razak dan Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Dato Ahmad Maslan berhubung isu penyusutan nilai tunai Felda yang dipercayai berlaku akibat daripada penyelewengan.

Laporan Polis tersebut telah dibuat secara bersama oleh lima individu diketuai Mazlan di IPD Temerloh. Mazlan telah di iringi oleh 40 pengikutnya tiba di IPD Temerloh, lebih kurang jam sepuloh pagi tadi.

Setelah itu, Mazlan membuat kenyataan media yang mengesa pihak polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyiasat secara terperinci terhadap perjalanan kewangan Felda sehingga menimbulkan keraguan tentang kemungkinan yang tinggi berlakunya penyelewengan sehingga menyebabkan nilai tunai Felda merosot.

"Setelah meneliti pendedahan berbagai pihak termasuk kenyataan dari bekas Timbalan Menteri Tanah Dan Pembangunan Koperasi, Dr Tan Kee Kwong dan jawapan oleh Dato' Ahmad Maslan maka timbul keraguan yang munasabah berlakunya penyelewengan sehingga nilai tunai Felda merosot. Saya amat meragui penjelasan Dato' Ahmad Maslan sebab itu kita mendesak pihak Polis dan SPRM segera membuat penyiasatan," katanya.

Turut hadir Ketua Penerangan PAS Pahang merangkap Setiausaha PAS Kawasan, Hasanudin Salim, Ketua Pemuda, Ustaz Jauhari Ishak, Ketua Penerangan Temerloh, Sdr Hashim Abdullah dan beberapa pimpinan PAS dan Pakatan Rakyat yang lain.

No comments:

Post a Comment